Branding work where complete graphic profile, graphic design, printed matter, film, template and presentations were included in the scope. Next Period's need for functional and flexible visual identity set the framework for the project, which also became the basis for websites and brands within the business.
Automatisera era rapporterLäs mer om våra Office-mallarOffentlig och Ideell sektor
1-25
Next Period arbetar med jämställdhetsfrågor med mens som utgångspunkt. Med olika fokusområden i verksamheten behövde de en grafisk profil och en logotyp som var flexibel nog att fungera i många sammanhang – utan att förlora styrka i varumärket. De behövde också mallar, filmer och färdiga presentationer för att själva kunna arbeta vidare med materialet.
Uppdraget blev att skapa en visuell identitet som matchade företagets vision: att sticka ut och kännas angeläget, men också vara inkluderande och hoppfullt. Identiteten skulle dessutom vara tillräckligt flexibel för att användas i allt från appar och eventfilm till tryckt material och presentationer.
Vi tog fram en fullständig grafisk profil med logotyp, färger, typografi och grafiska element. Arbetet inkluderade också filmmaterial för event och samarbeten, visuellt underlag för en app, sigill och trycksaker som affischer. För att göra arbetet långsiktigt användbart skapade vi mallar och en företagspresentation där de grafiska elementen användes som praktiska budskapsförstärkare. Animationer och film integrerades för att göra presentationen både levande och varumärkesnära.
Resultatet blev en visuell identitet som är både stark och flexibel – redo att användas i många olika sammanhang. Företagspresentationen fungerar som en fristående produkt och ett visuellt stöd i dialoger, medan mallarna, filmerna och det grafiska materialet gör det enkelt för Next Period att fortsätta utveckla sitt varumärke i takt med verksamheten. Identiteten stärker både deras närvaro och deras viktiga budskap.
Branding work where complete graphic profile, graphic design, printed matter, film, template and presentations were included in the scope. Next Period's need for functional and flexible visual identity set the framework for the project, which also became the basis for websites and brands within the business.
Uppdraget blev att skapa en visuell identitet som matchade företagets vision: att sticka ut och kännas angeläget, men också vara inkluderande och hoppfullt. Identiteten skulle dessutom vara tillräckligt flexibel för att användas i allt från appar och eventfilm till tryckt material och presentationer.
Vi tog fram en fullständig grafisk profil med logotyp, färger, typografi och grafiska element. Arbetet inkluderade också filmmaterial för event och samarbeten, visuellt underlag för en app, sigill och trycksaker som affischer. För att göra arbetet långsiktigt användbart skapade vi mallar och en företagspresentation där de grafiska elementen användes som praktiska budskapsförstärkare. Animationer och film integrerades för att göra presentationen både levande och varumärkesnära.
Resultatet blev en visuell identitet som är både stark och flexibel – redo att användas i många olika sammanhang. Företagspresentationen fungerar som en fristående produkt och ett visuellt stöd i dialoger, medan mallarna, filmerna och det grafiska materialet gör det enkelt för Next Period att fortsätta utveckla sitt varumärke i takt med verksamheten. Identiteten stärker både deras närvaro och deras viktiga budskap.
Next Period works with gender equality issues with menstruation as a starting point. Their business has different focus areas and needed a logo and a graphic profile that could be applied in different contexts without losing strength in the brand. They also needed templates, films and ready-made presentations, so that they could then work with the material that was produced.
We developed a visual identity that matched the company's vision of standing out, having a sense of urgency in its design language, but at the same time feeling inclusive and hopeful. We also produced film material to use at events, as explainers and in various collaborations with other actors. the work also included developing visual material for an app, seal and printed material such as posters.
The corporate presentation that was developed became a product that can work as a stand-alone and as a good visual complement to talks and draws. By using graphic elements in the profile as practical message enhancers, the presentation was also clearly linked to the brand. The presentation includes animations as well as a movie.